sskbloggen

Just another WordPress.com site

Elin Lundkvist till A-truppen

– Jag skrev på under helgen när Sunnanåcupen spelades och är nu med i A-truppen.

Det säger Elin Lundkvist som i år blir 17 år. I två år har hon spelat med F19, men efter sommaruppehållet när Martti Tikkanen kom tillbaka som tränare började hon träna lite till och från med A-truppen.

– Jag har suttit på bänken och har fått göra en del inhopp i matcher med A-laget i Elitettan, säger Elin.

Elin är forward och snabb i steget.

– Jag tycker att det känns bra att nu vara med i A-truppen. Det känns bra på träningarna och jag är förhoppningsfull inför säsongen.

Träningarna är i full gång. A-truppen tränar sex dagar i veckan, där hela laget tränar under vardagarna och sedan är det individuell träning antingen lördag eller söndag.

5833312.jpg

Elin Lundkvist.

– Jag har inte en aning om motståndet som vi kommer att få i serien. Men jag kan tänka mig att det i lagen i division 1 finns fler spelare som är lite äldre och har mer rutin än det fanns i lagen som vi mötte i F19-serien.

Elin går första året i gymnasiet på Anderstorp. Hon går på samhällslinjen och har ännu inte bestämt sig för vilken inriktning hon ska välja i andra årskursen. Hon har också fotboll på schemat via fotbollsgymnasiet så det blir träningar där också.

– Det är hur kul som helst, säger hon.

 

Kommentera

