sskbloggen

Just another WordPress.com site

Nya mål för Lina Ringshamre

– Jag tror att Sunnanå kommer att ha nytta av mig.

Det säger Lina Ringshamre. För två veckor sedan kom hon till Skellefteå och här blir hon assisterande tränare och målvaktstränare för Sunnanås damlag som i år kommer att spela i division 1.

Lina kommer närmast från Hammarby och dessförinnan spelade hon i Linköping. Hon har landslagsmeriter från snart sagt alla landslag upp till U20.

– Efter den senaste säsongen i Hammarby kände jag att det fick vara nog med den aktiva fotbollskarriären, berättar hon. Den tar så mycket tid och kräver sådant engagemang och jag tyckte inte att min ambitionsnivå var så pass hög att jag ville fortsätta min satsning.

– Eftersom sambon hade en lägenhet här i stan, så åkte vi hit. Nu söker vi jobb båda två och jag har redan varit på några anställningsintervjuer. Vi får väl se vad som händer efter den. Lina har utbildning som personlig tränare och har även jobbat som begravningsrådgivare i sin pappas företag.

Lina hade tänkt ta kontakt med Sunnanå, men klubben hann före och i skrivande stund har hon bara helt hastigt träffat en del av ledarna.

IMG_3976.JPG

Lina Ringshamre. Foto: Privat

– Jag ska snart bli mer aktiv och vara med på träningarna, säger hon. Jag har ju mycket och lång erfarenhet och jag tycker det ska bli så roligt att klä på mig tränarrollen för kunna utveckla spelare. Om det skulle krisa någon gång så är jag väl inte helt främmande heller för att ställa mig mellan stolparna.

Lina fyller snart 24 år och siktar på att bli polis. Nu när det aktiva målvaktskarriären är över lär det bli mer tid över för att kunna nå det målet.

– Ambitionerna som jag har haft som målvakt får jag nu kanalisera till att stimulera och utveckla dem som är yngre än jag och som vill bli bättre och nå högre inom fotbollen. Samt förstås till att nå mina privata mål.

Kommentera

