sskbloggen

Just another WordPress.com site

Sofia Lindmark till A-truppen

Sofia Lindmark, som tillhört Sunnanås F19-lag de två senaste säsongerna, har i dag lyfts upp till A-truppen.

– Jo, jag har skrivit på kontrakt och det är roligt och känns spännande, säger Sofia.

– Jag har ju fått vara med och träna med A-truppen lite till och från i år. Jag har även varit uttagen i truppen och fått sitta på bänken och ett par gånger har jag fått spela med A-laget. Men jag har inte spelat jättemycket.

Sofia Lindmark säger att det är stor skillnad på träningarna med F19-laget och A-truppen.

– Det är ett tuffare tempo och allt går mycket snabbare.

5833267.jpg

Sofia Lindmark.

Sofia går andra året på gymnasiet och hon läser på Samhällslinjen med inriktning mot beteende. Studier som så småningom kan leda till yrken som socionom eller psykolog.

– Det var en tuff säsong för Sunnanå, säger Sofia. Men det känns bra nu. Det är bara att börja om och att köra för fullt. Men jag tycker att det är synd att F19 försvinner. F19 i den nationella serien var ju beroende på att Sunnanå skulle vara kvar i Elitettan.

Sofia har mestadels spelat som innermittfältare, men om det blir den positionen under nästa säsong återstår att se. Nu gäller det att träna hårt och komma upp i det tempo som krävs för spel i division 1.

Kommentera

