sskbloggen

Just another WordPress.com site

”Dags att vinna”

Halv åtta i morgon bitti, lördag, sätter sig Sunnanås A-lagstrupp i bussen för en resa ner till Sundsvall för att möta nykomlingen Sundsvall DFF i Elitettan. Efter tre matcher har inget av lagen någon poäng, men SDFF har en något bättre målkvot än Sunnanå. Det lag som vinner tar en välbehövlig seger och sina tre första poäng den här säsongen. 

– Vi är redo och det är dags för att bevisa vad vi kan, säger tränaren Jackie Bachteler. Det är dags att vinna.

Inför fredagens träning var de flesta spelare omklädda för att delta i träningen. Stina Hedlunds knäskada var av den lindrigare arten och det är fullt möjligt att hon spelar i morgon. Olivia Holm var också med liksom Mikaela Sundlöv. Hon har dock fortfarande problem.

En spelare brinner av lust att komma i spel igen – Tanja Nousiainen. Hon känner sig helt återställd efter sin svåra knäskada förra året och hoppas kunna komma i spel så snart som möjligt.

– Jag har bra ork och vet att jag kan spela, men det är kanske klokt att lyssna på dem som säger att jag måste vara hundraprocentigt återställd innan jag kan komma in på plan och hjälpa till, säger hon.

– Att sitta bredvid och titta när de andra spelar är svårt. Jag hoppas att jag kan komma att få spela redan nu i maj.

Inför bortamatchen mot Sundsvall DFF ser det med andra ord lite bättre ut i truppen i takt med att spelare återkommer efter skador och sjukdomar. Stämningen i truppen är också väldigt god.

Kommentera

