sskbloggen

Just another WordPress.com site

Olivia Holm spelar tufft men har inget rött kort

Olivia Holm är inte den som kliver undan på planen. Gärna sätter hon hårt mot hårt och under åren i Sunnanå har hon fått fyra varningar: två förra året och två året dessförinnan.

– Men jag har aldrig fått rött kort, säger hon glatt.

Att spela tufft är något som hon alltid har gjort och hon vet inte varifrån hon fått det.

– Kanske för att jag spelade mycket med killar när jag var yngre.

Olivia Holm kom till Sunnanå från Burträsk sommaren 2013. Hon blir 20 år nu i sommar och tog studenten förra året. Hon gick samhällslinjen tillsammans med bland andra Elin Ellman. Och så fotboll på skoltid också förstås.

– Jag har inte kommit på än vad jag vill sikta in mig på. Men jag kommer nog att plugga vidare så småningom.

Efter studenten har Olivia jobbat på – och jobbar fortfarande fram till maj – på förskolan i Klutmark.

– Till sommaren hoppas jag på jobb i Landskyrkan. Det är skönt att jobba mycket utomhus, säger hon.

DSC00514

Olivia Holm. Foto: Ola Theander

Hösten var inte så rolig för Olivia. Hon hade ont i ett ledband och var borta en stor del av höstsäsongen.

– Det är synd att det är så mycket knäskador. Förra året var det ju tre spelare som försvann efter sådana. Men vi tränar mycket skadeförbyggande och hoppas på att inga ska få sådana där otäcka skador.

Olivia har inget emot den hårda träningen nio-tio gånger i veckan.

– Det är lite kul med en ny röst och en ny spelidé. Det blir mycket teknikträning också.

Varifrån Olivias intresse för fotboll har kommit vet hon inte, men gissar på att föräldrarna har spelat en roll.

– Både pappa och mamma har spelat i Burträsk och mamma tränade ett tag med Sunnanå också, säger hon.

Olivia gillar Sunnanå.

– Det finns en trygghet i klubben och jag tror att det är ett lätt lag att komma in i. Det blir ju som en extra familj när vi tränar så mycket tillsammans och är tillsammans på resor i samband med matcher.

Kommentera

