sskbloggen

Just another WordPress.com site

Lisa Sjögren till A-laget

Lisa Sjögren, som i år fyller 16 år, har fått sitt första A-lagskontrakt med Sunnanå SK. 

Lisa är målvakt och har i två säsonger vaktat målet i klubbens F19-lag.

– Det känns jättebra att få ta det här steget, säger hon när vi når henne på väg till Norrvalla och målvaktsträningen.

Lisa har alltid spelat fotboll och fastnade redan i sex-sju-årsåldern för målvaktssysslan.

– Många tror och tycker att det är så enkelt att stå i mål. Men det är så mycket teknik och nötande av små detaljer.

– Jag märker inte så mycket själv om jag har lärt mig något av detta, men jag måtte väl ha gjort det. För annars skulle jag väl inte fått chansen att vara med i A-truppen, säger hon.

Lisa Sjögren kommer nu att träna med A-truppen men också att fortsätta vara målvakt i F19-laget.

– Det är bara genom träning och framför allt i matcher som man får mer erfarenhet och kan utvecklas, säger hon.

Kommentera

