sskbloggen

Just another WordPress.com site

Michelle Wörner kommer åter

Michelle Wörner kommer tillbaka till Sunnanå! Hon har nu skrivit på ett kontrakt för den här säsongen och kommer till stan i början av februari.

– Jag ser fram mot säsongen och tror att det kommer att gå jättebra för laget, säger hon.

Det gick inte många dagar efter säsongslutet förra året förrän Michelle åkte hem till Tyskland. Hon är utbildad sjukgymnast och ville börja jobba med det som hon är utbildad för.

– Men så började jag tänka efter, berättar hon. Jag är ju så ung fortfarande och varför ska jag börja jobba nu. Jag kan ju spela fotboll på heltid fem-sex år till.

– Jag har pratat med mina föräldrar om det här också och efter det så beslöt jag mig för att lägga allt fokus på fotbollen.

Michelle har under månaderna hemmavid arbetat som sjukgymnast.

– Jag har också prata med min chef på jobbet. Jag frågade henne vad hon skulle göra om hon var i min situation. Och jag fick svaret att hon skulle välja fotbollen. Det var ytterligare ett argument för mig att komma tillbaka till Skellefteå och Sunnanå.

2015-10-11 15.41.55-2.jpg

Michelle Wörner på språng framåt i matchen mot Qbik 11 oktober förra året. Foto: Ola Theander

En mycket viktig orsak till att det blev Sunnanå är att Jackie Bachteler är ny tränare.

– Jag träffade henne i somras när hon höll i ett läger i Skellefteå (TikiTaka). Jag såg hur hon arbetade och blev mycket imponerad. Jag kan mycket väl tro att vi klarar att gå upp i allsvenskan med henne som tränare.

Ett litet bekymmer förra säsongen för Michelle var att det var första gången som hon stod helt på egna ben. Undan för undan lärde hon sig att laga mat. Det blir garanterat mer av den varan i år.

– Nu har jag varit hemma och blivit bortskämd av mamma, säger hon och skrattar. Dags att få mer erfarenheter av att klara mig själv.

 

 

 

 

 

Kommentera

