sskbloggen

Just another WordPress.com site

Linnea Åberg fortsätter i Sunnanå

Hon kom i somras till Sunnanå från Umeå IK. Nu har hon, Linnea Åberg, skrivit kontrakt för nästa säsong med Sunnanå SK.

– Det känns bara bra och det ska bli så kul, säger hon.

Linnea Åberg hade tränat med och spelat i Umeå IK:s A-trupp – dess U17-trupp dessförinnan – i två och ett halvt år när hon i somras kom på utlåningskontrakt till Sunnanå. Hennes plats på plan är forward eller yttermittfältare.

– Jag har fått lägenhet här i stan och har ett vik som barnskötare som jag hoppas blir förlängt efter nyår, säger hon.

Just nu är det träningsupphåll. I alla fall med den gemensamma och organiserade träningen. En gång i veckan är det gemensam fysträning och sedan är det individuella träningsmoment som gäller.

2015-10-11 14.38.44

Linnea Åberg i aktion under matchen mot Qbik i höstas. Foto: Ola Theander

– Fast just nu får jag inte träna eftersom jag fick hjärnskakning efter att ha fått en boll i huvudet under träning, berättar Linnea.

Linnea har vid något tillfälle träffat nya tränaren Jackie Bachteler.

– Hon känns onekligen motiverad och det blir en del nya övningar, säger Linnea, som i år spelade med nummer 15 på ryggen.

– Det var Riikkas nummer, men hon blev ju skadad och då fick jag ”ärva” numret. Vilken tröja jag får nästa år, vet jag inte.

Kommentera

