sskbloggen

Just another WordPress.com site

”Kricka” klar för ny säsong i SSK

I söndags kom Christine ”Kricka” Tjärnlund hem från ett centralt Tipselitläger på Bosön för årgångarna 97/98 under Calle Barrlings ledning. I dag skrev hon på kontraktet för ytterligare en säsong med Sunnanå SK.

– Jag har varit i kontakt med en annan klubb, Umeå IK. Men jag går sista året i gymnasiet – barn och fritid – så det var bäst för mig att stanna här, säger hon.

Inför nästa säsong har Sunnanå en ny huvudtränare i Jackie Bachteler.

– Jag träffade henne i somras när hon ledde Tiki Taka-lägret här i Skellefteå. Hon verkar glad och har mycket energi. Jag tror nog att det blir bra, säger Christine.

IMG_9987

Christine ”Kricka” Tjärnlund. Foto: Inger Arnesson

Än så länge är det inte så många tjejer som har skrivit på för nästa år.

– Jag tror att många avvaktar. Det brukar vara vanligt, säger hon vidare.

I år har Christine varit uttagen till F19-landslagets läger i somras. I september var hon med i truppen som spelade EM-kvalets första omgång och där spelade Christine med i matchen mot Makedonien. Och så nu Tipselitlägret på Bosön.

– Det är hur kul som helst och det är mycket nytt. Jag lär mig väldigt mycket, säger hon.

Innan hon vill avsluta för att se matchen mellan Malmö FF och Paris Sankt Germain…

Kommentera

