sskbloggen

Just another WordPress.com site

Siktar på revansch

– Kan vi hålla den nivå som vi har haft under de två senaste matcherna – ja, då blir det tufft för Jitex.

Det säger Sunnanås tränare Martti Tikkanen inför Sunnanås hemmamatch på söndag på Norrvalla.

– Alla som kan vara med är med, säger Martti lite kryptiskt.

Men det visar sig att den smäll som Olivia Holm fick mot Kalmar förra helgen inte gör det möjligt för henne att vara med mot Jitex. Elin Ellman är ännu inte återställd.

– Vi har haft några förkylningar, men alla har tränat i dag och det känns bra. Jag hoppas att alla de andra i laget har samma positiva känsla som jag har, säger Martti. Vi vill ju gärna ha revansch för förlusten under vårsäsongen då vi förlorade med 1–2.

På söndag kommer det inte någon spelare till Sunnanås trupp från Piteå, då det laget har match samma dag.

Olivia Holm gör just nu en ny erfarenhet genom sin skada.

– Det var vid ett motlägg som knäet vek sig, berättar hon. Och det är första gången som jag har en skada mot knäet.

– Vad det är för skada vet jag inte. Jag ska göra en magnetröntgen på onsdag och sedan vet vi bättre. Men det känns inte så farligt och jag har redan börjat med rehabiliteringsträning.

– På söndag får jag stå bredvid och heja. Det blir väl mitt sätt att bidra, säger hon.

Kommentera

