sskbloggen

Just another WordPress.com site

Robert Prytz i TV-laget mot Sunnanå

De flesta fotbollsintresserade – åtminstone om de har några år på nacken – känner namnet Robert Prytz. Som 17-åring började han spela för Malmö FF. Han slutade spela som 42-åring och då hade han 56 landskamper och en lång rad proffsår i Skottland, Schweiz, Italien och Tyskland bakom sig. 

– Det ska bli kul att komma till Skellefteå och spela, säger han. Men det är lika kul varje gång och jag ska vara med under TV-lagets hela sexdagarsturné i Norrland.

– Jag var 42 år när jag slutade som spelande tränare i Hamilton Academical i Skottland. Det är ett amatörlag.

Robert Prytz flyttade hem till Sverige från Skottland 2008.

– Jag har väl varit med, eller fått vara med, i TV-laget alltsedan jag kom hem. Man kan väl inte säga att jag är i samma form som när jag var aktiv, men jag har hela tiden fortsatt att träna, säger Robert Prytz som nu är 55 år.

– Snabbheten är förstås borta, men bollkänslan har jag kvar. Och vinnarskallen finns alltid där ovanför axlarna, säger han och skrattar.

Han försäkrar dock att vinnarskallen inte kommer att ges utlopp mot motståndarna i det mixade laget som Sunnanå ställer på benen.

– Nej, nej, säger han. Det här är på skoj och på lek. Men vi brukar vinna alla matcher och det vill vi göra.

Kommentera

