sskbloggen

Just another WordPress.com site

Robert Karlsson stärker SSK-kansliet

I dag blev det klart att Robert Karlsson går in i Sunnanås organisation som säljare och kanslist.

– Jag ska arbeta på marknadssidan och på kansliet. Jag gissar att jag får jobba med alla frågor till och från, säger Robert Karlsson, som i fyra år har jobbat för Skellefteå AIK.

– Där har jag varit och är än så länge på marknadssidan och fungerar som matchproducent, som det heter internt.

Robert Karlsson börjar i Sunnanå i samma veva som slutspelet i hockey börjar.

– Jag har varit med om fyra slutspel och fyra finaler varav de två senaste gav guld. Så vi får väl se hur det slutar i år, säger Robert skämtsamt.

Robert har med andra ord goda erfarenheter av hur det är att arbeta i en föreningsdriven verksamhet.

– Många tror kanske att Skellefteå AIK är ett självspelande piano, men det är hårt jobb varje dag och precis det förväntar jag mig också i Sunnanå. Jag hoppas att jag kan bidra till att driva fram Sunnanå till ett etablerat topplag i damallsvenskan.

Även om jobbet hittills har varit fyllt av hockey från morgon till kväll och under helger, så är det nog fotboll som ändå ligger Robert närmast.

038

Robert Karlsson. Foto: Privat

– Jag har ju ett brinnande intresse för Skellefteå AIK. Det är inte någon tvekan om det. Men om jag sätter mig och tittar på idrott så blir det fotboll. I grunden är det sporten nummer ett för mig.

En viktig anledning till det är att dottern, Sofia Lindmark, spelar i Sunnanås F19-lag, vilket har medfört att Robert också under många år har fungerat som ledare i Sunnanå.

– Det känns helt rätt för mig att byta jobb och arbetsgivare. Jag tycker att det ska bli väldigt spännande och jag tror att Sunnanå kommer att nå sin målsättning, även om det självklart kommer att bli tufft och kanske ta sin tid. Men truppen som finns nu är ung och väldigt lovande.

Kommentera

