sskbloggen

Just another WordPress.com site

Wilma Vidmark ny i Sunnanå

I dag blev det klart att unga Wilma Vidmark skrivit på för Sunnanå. Hon kommer närmast från Morön och går in i A-truppen.

– Jag är jättetaggad. Det ska bli roligt att få träna hårdare, säger hon.

Wilma Vidmark går nu första året i gymnasiet med inriktning på teknik och är klasskamrat med Frida Karlsson (den yngre). Wilma fyller 17 år nästa år och började sin fotbollsbana i Stämningsgården och har sedan dess spelat i Myckle och Morön.

bild

Wilma Vidmark. Foto: Privat

– Jo, det blir min första säsong i Sunnanå, säger hon och skrattar. Det ska bli jättespännande.

Wilma Vidmark är framför allt ytterback. Hon tycker att det är svårt att själv ange vad som är hennes starka sidor.

– Jag vet att jag är ganska löpvillig. Jag har ju tränat ganska mycket och dessutom tränar jag själv förutom den träning som är med klubben. Jag tycker också om att vara offensiv.

Kommentera

