sskbloggen

Just another WordPress.com site

VM-spelaren Sandra Betschart fortsätter i Sunnanå

I dag stod det klart att Sandra Betschart förlänger sitt kontrakt med Sunnanå med ett år. Sandra är för närvarande hemma i Schweiz.

– Det känns jättebra att ha gjort det. Jag trivs bra i Skellefteå och vi har haft en superbra lag under den gångna säsongen och det har varit jätteroligt att spela med tjejerna.
– Jag hoppas verkligen att jag ser dem alla igen i laget nästa år.
Sandra Betschart kommer att arbeta vid sidan av fotbollen.
– Just nu är det inte säkert vilket jobb det blir, säger hon. De finns flera alternativ som jag kan välja mellan och vad jag väljer är inte klart än.
SandraBetschart_Landslaget
Arkivbild
Sandra Betschart är fast förankrad i det schweiziska landslaget som har kvalificerat sig till VM i Kanada nästa sommar.
– Vår förbundskapten vill självklart att vi spelar på så hög nivå som möjligt. Men hon vet också att jag behöver känna mig bekväm i och trivas i det lag där jag spelar. Det är då som jag kan visa upp mig bäst som fotbollsspelare.
– Jag har också kommit överens med henne att jag kommer att träna med killar, som ju är snabbare och tuffare. Det ger mig erfarenheter som jag har nytta av under VM-turneringen, säger hon.

 

Kommentera

