sskbloggen

Just another WordPress.com site

Elin Ellman klar för 2015

– Det känns bara bra. Nu kommer jag att göra min tredje säsong för Sunnanå.

Det säger Elin Ellman, som tidigare i dag, skrev på för ytterligare en säsong med Sunnanå.

– Första säsongen var jag med på försäsongen men jag var ju skadad mest hela tiden och gjorde bara en match. Tror jag det var, säger hon.

DSC01391

Elin Ellman under en av årets sista träningar i bollhallen. Foto: Ola Theander

Under året har Elin Ellman mest spelat ytterback, men spelar också yttermittfältare och forward.

Till vardags går också Elin Ellman sista året i gymnasiet på samhällsprogrammet med inriktning mot beteendevetenskap. Nu i december är det mest skolan som gäller.

– Men vi har fått individuella träningsprogram, så det blir löpning och styrketräning nu innan vi drar igång i januari igen, säger Elin avslutningsvis.

Kommentera

