sskbloggen

Just another WordPress.com site

Frida och Olivia har skrivit på

I dag har Frida Karlsson och Olivia Holm skrivit på kontrakt för ytterligare ett år med Sunnanå. Därmed har tre spelare från årets trupp bestämt sig för att fortsätta åtminstone en säsong till.

– Det känns bara bra nu när beslutet är taget, säger Frida Karlsson, som har funderat en hel del inför kontraktsskrivningen.

– Ja, inte så mycket på om jag vill spela eller inte utan mer hur jag ska få ihop träning och matcher med skolan, säger hon.

DSC01403

Frida under träningen i dag. Foto: Ola Theander

Frida Karlsson ska efter nyår börja femte terminen av sex som leder till sjuksköterskeexamen.

– Jag hade på ett sätt tur att fyra veckor med praktik kom efter säsongen och den praktiken gjorde jag på lasarettet. På måndag börjar en ny praktikperiod på fyra veckor och den ska jag göra på kommunen.

Fotbollsmässigt så har Frida inte någon annan målsättning än att hon i varje match ska vara med i startelvan, ska få vara skadefri och att det ska gå så bra som möjligt.

– Klubben har ju inte lagt fast någon målsättning för nästa säsong än.

DSC01417

Frida Karlsson tycker att det känns bra att ha skrivit på för ytterligare en säsong. Foto: Ola Theander

Frida kommer nu att göra sin femte säsong med Sunnanå. Hennes moderklubb är Bergsbyn, men hon har även spelat i Stämningsgården, Myckle och Morön.

Olivia Holm tycker också att det känns bra att ha skrivit på för nästa år. Hon har hittills spelat i Sunnanå i en och en halv säsong, så hon kommer att gå in på sin tredje säsong.

DSC01384

Olivia Holm under fredagsträningen. Foto: Ola Theander

Olivia är innermittfältare och hennes målsättning är klar.

– Jag vill självklart vara med i startelvan varje match. Och för lagets del ska det väl gå minst lika bra som det gjorde i år, säger hon.

Olivia läser sista året på gymnasiet där hon läser beteendevetenskap. Studenten tas i vår.

DSC01414

Olivia Holm ser fram mot nästa år. Foto: Ola Theander

– Skolan och fotbollen tar all tid och jag bor i stan. På helgerna åker jag hem till Bodbysund.

Kommentera

