sskbloggen

Just another WordPress.com site

Sussie går till Djurgården

I dag bestämde sig Sussie Nilsson, målvakt i Sunnanå, för att fortsätta sin karriär i Djurgården. När Sussie kom till Sunnanå för två säsonger sedan kom hon från AIK.

– Jo, jag har bestämt mig för att flytta ner till Stockholm igen. Jag har haft två fantastiska år här i Skellefteå med Sunnanå och att jag nu flyttar har absolut inte någonting att göra med att jag inte trivts.

– Jag gör bedömningen att jag både behöver och får ta ett kliv i min utveckling genom att gå till Djurgården. Men jag vet att jag kommer att sakna alla i Sunnanå. Det är en fantastisk förening.

Att det samtidigt ordnar sig med lägenhet och jobb i Stockholm har underlättat tankarna på att flytta.

– Jag har ju haft en lång rad småjobb här i Skellefteå, men det har inte blivit något fast jobb, säger Sussie.

Sussie kommer att spela vidare för Serbiens landslag och där är målet att komma till EM-slutspelet.

Sussie flyttar till Stockholm i januari.

Kommentera

