sskbloggen

Just another WordPress.com site

Frida åter till Östersund

– Jag känner väl att jag vill ha mer speltid och jag har en förhoppning om att jag ska få det i Östersund.

Det säger Frida Sjöberg som nu i veckan bestämde sig för att gå tillbaka till Östersund. Det var från Östersund som hon värvades till Sunnanå inför den här säsongen.

Frida har gjort sju matcher från start och gjort inhopp i sju under den hittillsvarande säsongen.

– Det blir ju lite tyngre med självförtroendet när man inte får spela och det har blivit mycket bänk på sistone. Så jag är säker på att självförtroende blir bättre med mer speltid, säger Frida.

Östersund var i kontakt med Sunnanå redan i juni och därefter har det varit en del kontakter som nu resulterat i att både klubbarna och Frida är överens om hur det blir. Nu har Frida kontrakt med Östersund under hösten.

SONY DSC

Alla i truppen vill ha speltid. Men det har blivit mycket bänk för Frida Sjöberg på sistone. Nu går hon tillbaka till Östersund under hösten för att få mer speltid och ett förbättrat självförtroende. Arkivbild: Ola Theander

– Vi får se hur det blir sedan, fortsätter Frida. Jag trivs väldigt, väldigt bra i Skellefteå, med spelarna i laget och med ledarna. Vi är alla de allra bästa vänner. Det är ett helt fantastiskt bra gäng!

Frida har lite svårt att själv bedöma om hon utvecklats under tiden i Sunnanå.

– Men det tror jag absolut att jag har gjort. Det märker man nog inte förrän jag kommer tillbaka till Östersund och får spela med mitt tidigare lag. Träningen i Sunnanå är tuff och hård och självklart har den gett resultat.

Dock är det en sak som Frida inte kommer att sörja över.

– Jag kommer att sakna spelarna och ledarna och mycket annat. Men en sak kommer jag inte att sakna – flygresorna. Visserligen händer det väl att vi får flyga till bortamatcher i Östersund också, men alls inte så ofta som fallet är och har varit i Sunnanå, säger hon.

I Östersund har Frida sina föräldrar och sin storasyster. Det är bara att önska henne lycka till och tacka för den tid som hon har ingått i Sunnanås trupp.

 

Kommentera

