sskbloggen

Just another WordPress.com site

”Världens bästa present”

Stina Hedlund fyllde 18 år i går. Om några veckor har hon klarat körkortet och är ute på vägarna. Men det som slog allt under födelsedagen var att hon gjorde mål i matchen mot Hammarby!

– Det var världens bästa present, säger hon. Det var hur skönt som helst.

Stina har varit skadad (inre ledbandet) och kommit tillbaka undan för undan.

– Det har tagit tid, men nu känns det bra.

Stina tycker att det var mycket som lossnade för laget i matchen mot Hammarby.

– Nog har vi kämpat i varje match tidigare. Men vi har pratat mycket om att vi måste jobba tillsammans och för varandra. Och i går fick vi igång spelet. Det var härligt.

SONY DSC

Stina Hedlund laddar för skott och det blev ett skott som gick i mål! Foto: Ola Theander

Utanför planen har Stina ägnat en hel del kraft åt att bli klar med körkortet.

– Vi bor ju i Ursviken och mina föräldrar tycker nog att det ska bli skönt att slippa skjutsa mig till och från träningarna. Det har de gjort ganska länge nu, säger hon och skrattar.

Det blev förstås många gratulationer efter matchen av tjejerna i laget. Både för att Stina fyllde år och för att hon gjorde 4–0-målet i 94:e spelminuten.

– Jo, jag hade med mig en tårta som vi åt efter matchen.

– Om jag bakat den? Det svarar jag inte på, garvar hon.

Kommentera

