sskbloggen

Just another WordPress.com site

Carro glad över debuten

Om knappt tre veckor tar hon studenten – Caroline Lohman. Men det blir inte något firande då. Dagen efter väntar bortamatch för Sunnanå mot Kristianstad.

Caroline, som kort och gott kallas Carro, gör sin fjärde säsong för Sunnanå. I tisdags gjorde hon sin debut i damallsvenskan när hon fick hoppa in i 82:a minuten.

Förutsättningarna kunde ha varit roligare. Sunnanå låg under med 4–0 och det var kallt och blött.

– Efter några minuters uppvärmning blev jag tillsagd att köra full värmning. Då började det kännas pirrigt i magen. Men allt släppte när jag väl kom in på plan, berättar hon.

De första två säsongerna med Sunnanå spelade Carro i F17-laget. Förra året var hon utlånad till Morön och fick mycket speltid där.

– Jag tränade hela tiden med Sunnanå och gjorde två inhopp i division 1-matcher.

3518908_medium

Carro tycker att hon kommer allt närmare att få göra inhopp i matcherna.

– Man tränar ju för att få spela och det är kul att vara med i truppen. Ju mer jag tränar och gör mitt bästa, desto närmare hoppas jag att jag kommer till att få spela.

Carros erfarenheter från de två inhoppen förra året och så det i tisdags gör det naturligtvis svårt för henne att göra jämförelser.

– Men det är självklart att det är högre tempo i damallsvenskan än i division 1. Det är ju högsta serien.

Matchen på söndag mot Tyresö, tycker hon ska bli en riktig utmaning.

– Det ska bli skojigt och kul också, säger hon.

Carro har, som sagt, bara ett par veckor kvar till dess gymnasiet är avklarat. Hon har läst teknik, med inriktning Form och design, på Balder och hon har drivit ett UF-företag, som tillverkar och säljer brickor.

– Det har gått bra med företaget. Men nu är det dags att göra ett årsbokslut innan skolan slutar.

 

 

Kommentera

