sskbloggen

Just another WordPress.com site

Blir alla friska?

Det är inte så lite av en sjukstuga just nu i Sunnanå. I måndags spelades en träningsmatch mot Skellefteå FF:s P15-lag. Sunnanå vann bekvämt med 3–0 efter mål av Elin Johansson, Julia Spetsmark och Matilda Rosqvist. Men det var långt ifrån ett komplett lag som ställdes mot pojklaget.

Sjuka är Erika Nilsson Waara, Åsa Berglund, Sara Nordin och Emilie Marklund. Jo, tränare Martti Tikkanen är också han sjuk.

– Jag har ont i kroppen och är kraftigt förkyld, säger han. Men jag känner mig trots allt bättre i dag (tisdag) än i går. Så det går åt rätt håll.

Åt rätt håll ser det också ut att gå för de ovan nämnda. Men om spelarna inte är fräscha och friska till söndagens premiärmatch i damallsvenskan mot förra årets nykomlingar och överraskning Vittsjö – ja, då kan det bli litet knepigt. Det minsta som krävs för att på ett bra sätt kunna hävda sig i den högsta serien är ju ett komplett lag.

– Vi får se hur det ser ut efter veckans sista träning på fredag, säger Martti.

Carina Holmberg kom ju hem från landslagslägret med en sträckning i ljumsken.

– Jag har kört rehabträning och löpningen ser bra ut, säger Carina. Men under landslagslägret var det aldrig tal om att jag skulle spela. Det är ju litet synd att skadan kom nu. Det hade varit roligt att vara med och konkurrera om platserna i laget inför EM i sommar. Nu vet jag inte hur det blir.

Om det blir spel på söndag? Är skadan läkt då?

– Jag tänker inte medverka till att riskera något som kan förvärra skadan för Carina, säger Martti. Vi får se hur det ser ut på fredag efter träningen.

Kommentera

