sskbloggen

Just another WordPress.com site

Hanna får besked i morgon

I morgon ska Hanna Glas till en läkare i Stockholm. Nya röntgenbilder ska tas på det skadade knäet.

– Först då får jag veta hur illa det är, säger Hanna Glas som för tillfället är hemma i Sundsvall.

– Men jag kommer upp till Skellefteå i morgon efter undersökningen.

Hanna Glas tycker förstås att det är väldigt ”surt” att ha råkat ut för ytterligare en korsbandsskada. I samma knä som hon hade förra skadan.

– Det kändes så bra och jag tyckte att både jag själv och laget hade tagit flera kliv framåt när jag blev skadad. Nu är det väl stor risk för att jag blir borta i mellan åtta och tio månader. Förra gången gick det i och för sig fortare – sex månader. Men det kan jag nog inte räkna med nu.

Hanna Glas hann inte med att spela och träna så mycket med Sunnanå.

– Men vi – laget – har potential, trots att vi inte riktigt har haft tid att spela ihop laget eftersom många spelare har legat ute på landslagsläger. Ambitionen är att vi ska klara oss kvar och etablera oss i damallsvenskan. Och det är jag övertygad om att vi gör.

Kommentera

