sskbloggen

Just another WordPress.com site

Nina med F19 i EM-kval

I dag blev det klart att förbundskapten Calle Barrling har tagit ut Nina Jakobsson, Sunnanå, i det lag som ska spela den andra kvalomgången till EM för WU19 (F19). I tisdags offentliggjordes också att Carina Holmberg ingår i damlandslagets trupp som ska spela match mot Island 6 april.

F19-landslaget spelar andra omgången i EM-kvalet i Holland. Första matchen spelas 4 april mot värdnationen Holland, andra matchen 6 april mot Italien och den tredje matchen mot Irland.

– Det är förstås kul att bli uttagen, säger Nina. Jag tror att vi har bra chanser att gå vidare till EM-slutspelet. Vi spelade ihop bra i La Manga och i sista matchen mot USA stod vi upp bra mot dem. Och USA är ju bland de allra bästa lagen.

I matchen mot USA spelade Nina Jakobsson hela matchen och hade också en bra chans att göra mål.

Det har varit en intensiv period för Nina. I början av månaden var det spel med landslaget i La Manga, Spanien. Nästa vecka är det träningsläger med Sunnanå i Barcelona och därefter Holland för EM-kval.

_ Jag åker direkt från Barcelona till Holland, säger hon. Och när jag kommer hem därifrån är det bara några dagar kvar till dess att serien drar igång.

Nina går sista året i gymnasiet och det är mycket tid som försvinner från skolan.

– Men jag upplever inte att det är några problem. Jag tar med mig plugget.

 

Kommentera

