sskbloggen

Just another WordPress.com site

Carys Hawkins till Sunnanå

I dag har Sunnanå gjort klart med ännu en spelare i backlinjen. Det är australiensiskan Carys Sharp-Tooth Hawkins. I dag spelar hon vänsterback i Perth´s lag, som i sin tur spelar i landets högsta liga och dessutom leder den.

93874176-C1BD-41A0-800F-BAE7D0F58C56

Carys Hawkins är född 1988 och kommer från Perth. Men hennes familj är från Wales och Carys har dubbla medborgarskap – i Australien och EU. Förra säsongen spelade hon i Umeå Södra FF och gjorde sex mål för det laget i Norrettan. Hon har också lärt sig lite svenska. Hon har en härlig karaktär, ser utmaningen i Damallsvenskan som väldigt positiv för hennes fotbollskarriär. Hon är stark och snabb med stor vinnarmentalitet.
Carys har EU medborgarskap då familjen är från Wales.

Själv skriver hon såhär inför hennes val att spela i Sunnanå:

”Jag beslutade mig för att spela med Sunnanå därför att jag spelade mot dem när jag var med Umeå Södra i Norrettan förra säsongen. Jag kommer mycket bestämt ihåg Sunnanås professionalism och kvalitet och jag var imponerad av det. En lagkamrat, Katie Gill, har också berättat så många bra saker om laget, vilket har bidragit till att jag vill vara en del av ett sådant lag. Jag ser mycket fram emot den utmaning som väntar under säsongen 2013.”

Kommentera

